Velkommen til Rengøringsgiganten. 

Dette er en guide til dig som ønsker at gøre brug af rengøringsgiganten. 

Hvordan booker jeg en rengøringshjælper?.
  •  "Book rengøring" på forsiden
  • Udfyld ønskede rengørings dato.
  • Vælg tidspunkt: Formiddag 8-12, eftermiddag 12-18 eller aften 18-22
  • Vælg mellem: Daglig rengøring, hver uge, hver anden, tredje eller fjerde uge.
  • Vælg postnr. hvor rengøringen skal udføres.
  • Antal timer.
  • Tryk opret opgave
  • Se de ledige hjælper.
  • Du kan skrive sms eller ringe til hjælperen, så i kan afstemme forventninger, tidspunkt osv.
  • Det er kun de ledige rengørings hjælpere som vises på din valgte rengørings dato og tidspunkt. Ændre evt. dato og tidspunkt og se de nye ledige hjælper.
  • Booke din valgte hjælper.
  • Hjælperen acceptere opgaven og kontakter dig.
  • Hjælper kvittere når opgaver er udført, derefter trækkes beløbet fra din konto.
  • Husk opgaven skal annulleres senest 48 før aftalt tidspunkt.
  • Det er dig som kunde der skal stoppe en abonnement aftale.

Hvad går konceptet ud på?

Rengøringsgiganten er en webportal, hvor du kan finde selvstændige rengøringshjælpere.

På portalen kan du se de hjælper som tilbyder deres arbejdskraft, og du kan læse om deres anmeldelser, ratings, ledige arbejdstider og priser.

Hvis du finder et godt match, kan du booke dem i en af deres ledige arbejdstider, hvorefter rengøringshjælperen tager kontakt til dig for at aftale nærmere.

Vi anbefaler at du er til stede ved første rengøring, så du kan vise hjælperen de områder du ønsker skal rengøres og samtidig fortælle, hvis der er specielle rengøringsmidler eller remedier der skal bruges.

Husk at uddybe for hjælperen hvad der er vigtigt for dig og hvad dine ønsker til rengøringen er. Vi er alle forskellige, for nogle er det vigtigt at fodpaneler bliver tørret af, for andre er det aftørring af skabslåger.

Husk det er en privatperson, som kommer og udfører rengøringen hos dig, derfor er det vigtig at lave en detaljeret opgaveliste.

Det er helt op til dig hvad du vil bruge vores hjælper til:  Udover almindelige rengøringsopgaver, det kunne også være hjælp til at hænge vasketøj op, oprydning, vaske trappeopgangen, feje terrassen, slå græsset, tømme postkasse, handle ind m.m. Husk at beskrive opgaven ved bookingen.

Til virksomheden: Booke en hjælper til rengøring, eller til at feje fabrikshallen, rydde op på lager, pakke ordre m.m. Husk at beskrive opgaven ved bookingen, så hjælperen er forberedt på opgaven.

Hvis i har et godt samarbejde og du er tilfreds med din hjælper, fortsætter i samarbejdet, ellers kan du vælge en anden hjælper.

Rengøringsmidler og udstyr.

Du stiller selv rengøringsmidler og udstyr til rådighed, vi anbefaler du har følgende:

  • Universalrengøringsmiddel.
  • Glasrens.
  • Gulvpleje.
  • Toiletrens.
  • Afkalksmiddel.
  • Støvsuger.
  • Støvkost.
  • Rengøringsspande og gulvspande.
  • Fladmopper/gulvklude til gulvvask.
  • Ved ubehandlet rå trægulve anbefaler vi at du har rundmopper og rundmoppe spand til rådighed.
  • Rene klude og viskestykker.
  • Svampe og børster.
  • Rengøringshandsker. 

Det er en god ide at stille udstyret frem, før din hjælper kommer, så hjælperen ikke skal bruge tid på at finde det. På denne måde får hjælperen også bedre tid til at gøre rent, og resultatet bliver mere tilfredsstillende.

Hvad kan du forvente af en rengøring booket via RengøringsGiganten?

Rengøringen er baseret på en alm. hverdags rengøring og hjælperen gør rent ud fra dine ønsker og den afsatte tid på opgaven.

Som udgangspunkt er det en god ide at dit hjem er pænt opryddet, så hjælperen ikke skal bruge tid på at rydde op for at kunne gøre rent.

Gang, værelser og stuen.Vandrette flader aftørres med en fugtig klud, spejle pudses og gulve støvsuges og vaskes. Ved rå trægulve, gør vi opmærksom på at det tager lidt længere tid at vaske disse.

På dit badeværelse bliver toilettet, bad, armatur og håndvask rengjort. Spejle pudses, hylder aftørres og gulvet bliver støvsuget og vasket. Er der meget kalk ellers snavs er det en god ide at tage højde for det i den tid du booker.

I dit køkken aftørres vandrette flader og køkkenskabe udvendig med en fugtig klud, håndvasken og armaturet rengøres og gulvet bliver støvsuget og vasket. Ønsker du at køleskabet skal rengøres indvendig, så husk at booke ekstra tid til dette.

Har du bruge for en grundig hovedrengøring, eller et badeværelse som virkelig trænger til at få fjernet kalk rester eller er der mug i fugerne som skal fjernes, så anbefaler vi at du kontakter et professionel firma med rutineret rengøringspersonale. Her kan vi anbefale vores søsterfirma Ehlers Totalservice.

Find dem her: https://www.ehlerstotalservice.dk/ 

Ved firma rengøring. Er det også alm. kontor rengøring: Aftørring af skriveborde, vindueskarme, alle vandrette flader. Gulve støvsuges og hårde gulve vaskes.  

Toiletter,bad og omklædning. Armatur og håndvaske rengøres, spejle pudses, hylder aftørres og gulve bliver støvsuget og vasket. Er der meget kalk ellers snavs er det en god ide at tage højde for det i den tid du booker.

Køkken/kantine. Her aftørres vandrette flader og køkkenskabe udvendig med en fugtig klud, håndvasken og armaturet rengøres og gulvet bliver støvsuget og vasket. Opvaskemaskinen tømmes eller fyldes og sættes igang. Ønsker du at køleskabet skal rengøres indvendig, så husk at booke ekstra tid til dette.

Professionel ovnrengøring: Ovnen er en sag for sig, trænger den til den helt store omgang, så lad dig overraske. Den bliver næsten som ny hvis du kontakter vores søsterfirma Ehlers Totalservice  https://www.ehlerstotalservice.dk/ og får en aftale.

Vinduespudsning: Rengøringshjælperen kan godt pudse vinduer for dig, men vores bedste råd til dig som kunde, er at du kontakter en professionel vinduespudser. Det er den billigste løsning og resultatet er ofte mere tilfredsstillende. Vores søsterfirma Ehlers Totalsservice har igennem de sidste 13 år, haft et godt samarbejde med Prima vinduespolering og vi kan derfor anbefale dem, men der findes mange andre i Esbjerg. Skulle du alligevel ønske hjælperen pudser dine vinduer, så er det vigtig du har en god vinduessæbe og vinduesskraber. Det kan købes hos VTK og du kan så selv få glæde af det, hvis du selv pudser dine vinduer indimellem.

Hvad er VTK?

VTK er et dansk firma, som bl.a. leverer rengøringsudstyr og rengøringsmidler til professionelle rengøringsfirmaer. Vi benytter det selv hos vores professionelle søsterselskab Ehlers Totalservice og er derfor tryg ved at anbefale deres produkter.

Vi har derfor udarbejdet en liste over de mest anvendte rengøringsartikler som vi har behov for til alm. daglig rengøring og har taget udgangspunkt i deres svanemærkede produkter. (LINK VTK)

Service/håndværkerfradraget

Håndværkerfradraget er et skattefradrag på 27%, som du kan få på en række serviceydelser i dit hjem eller fritidsbolig (ikke på firmaaftaler). Rengøring er en af disse ydelse, og du kan derfor få et fradrag på 27% af rengøringshjælperens timeløn. Det kaldes også for et servicefradrag.

Fradrag af enhver slags skal registreres gennem Skats hjemmeside, og du kan følge instruktionerne derinde.

For at kunne få håndværkerfradrag skal din rengøringshjælper oplyse sit CPR-nummer, hvilket i selv skal aftale, da vi ikke må udlevere deres personlige oplysninger. 

Rengøringshjælperen er indforstået med, at de skal udlevere deres CPR-nummer til dig for at indgå i et samarbejde med os, men vi kan ikke kræve det af dem. 

Hvis du får problemer med udleveringen af et CPR-nummer, skal du kontakte os, og så vil vi vurdere, om vi skal ophøre samarbejdet med den pågældende hjælper.

Nogle af vores hjælpere er CVR-registrerede, og du skal her benytte deres CVR-nummer til at få fradraget. 

Udleveringen af CVR-nummeret skal igen aftales mellem dig og hjælperen. 

Jeg er utilfreds med min leverede ydelse. Hvad skal jeg gøre?

Enhver reklamationssag er mellem dig og den selvstændige rengøringshjælper.

Vi har som formidlingsportal ikke ret til at tilbageholde hjælperens betaling, hvilket også fremgår af vores handelsbetingelser.

Vi opfordrer dig dog alligevel til først at kontakte din hjælper og få snakket om problemet og sammen finde en løsning. Er det meget slemt så tage nogle billeder eller en video af manglerne af den udførte rengøringen og sende det til kundesupport. Senest 4-6 timer efter opgaven er udført.

Vi vurderer hver enkelt sag individuelt, og det kan have indflydelse på vores fortsatte samarbejde med den pågældende rengøringshjælper.

Jeg har fortrudt min leverede ydelse. Hvad skal jeg gøre?

Det er ikke muligt at fortryde en leveret ydelse, da den er blevet udført.

Jeg har ikke behov for rengøring alligevel. Hvad gør jeg?

Hvis der er mere end 24 timer til den bookede aftale, kan du aflyse igennem hjemmesiden uden problemer.

Hvis der er under 24 timer til rengøringsaftalens udførelse, kan vi desværre ikke hjælpe dig, da hjælperen har reserveret aftalen med dig i sin kalender. Derfor bliver vi forpligtet til at betale hjælperens vederlag og vil også hæve betalingen fra din konto.

Min rengøringshjælper har aflyst en aftale. Hvad gør jeg?

Hvis hjælperen har aflyst, kan du altid booke en ny igennem portalen eller i kan evt. rykke aftalen selv.

Hvordan foregår betaling?

Du kan bruge MobilePay, Dankort eller Visa-kort på portalen.

Vi beder om dine kortoplysninger, når du booker en hjælper, og vi trækker først pengene, når ydelsen er blevet leveret.

Hvor meget får min rengøringshjælper i løn?

Din rengøringshjælper får 135 kr. i timen.

En rengøring er på mindst 2 timer, og hjælperen får derfor mindst 270 kr. for en opgave.

Du skal huske, at du kan få håndværkerfradrag på hjælperens timeløn. Den ligger på 27%.

Din betaling efter servicefradrag 138,40 kr.

Administrationsgebyret er på 40 kr. pr. time som dækker diverse udgifter i forbindelse med kundesupport, regnskab og vedligeholdelse af hjemmesiden m.m.

 Virksomheder kan ikke benytte servicefradraget.

Er du i tvivl eller har du spørgsmål er du velkommen til at skrive på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller ringe på tlf. 42833893

 

Opret profil som kunde