Der er i øjeblikket problemer med at gennemføre betalinger - Det er derfor ikke muligt at bestille på nuværende tidspunkt. Vi opdaterer her så snart det er muligt igen.

Her er Rengørings Gigantens forretningsbetingelser for dig som hjælper. Dette gælder for brug af websitet og det er vigtigt at du læser alt, så du ved hvad du siger ja til når du accepterer vores forretningsbetingelser. 

Rengøringsgiganten.dk forbinder private personer som ønsker at yde en rengørings service med personer som ønsker at få en ydelse i hjemmet eller til en virksomhed via websitet. Rengøringsgiganten er en webportal på nette, som er lavet for at tilgodese efter spørglsen på rengøring med personer der ønsker at udføre eller modtage dette. Personer der booker rengøringshjælp via rengøringsgiganten.dk er herefter beskrevet som "kunder/bruger" og personer der ønsker at udføre arbejde via portalen er herefter beskrevet som "hjælper".

Ved brug af rengøringsgiganten.dk og vores tjenester, accepterer du de gældende forretningsbetingelser for Rengørings Giganten Aps og de generelle principper, der gælder for vores website.

Aftalen træder i kraft når du accepterer vores betingelser.

Forretningsbetingelserne er gældende for forholdet mellem dig som hjælper af rengøringsgiganten.dk og Rengørings Giganten Aps og din/dine kunder.

Vi tilbyder.

Rengøringsgiganten.dk website er til for at skabe kontakt mellem ansatte, og personer der gerne vil have hjælp til rengøring i hjemmet gennem portalen.

Når du bliver oprettet på rengoringsgiganten.dk, skal vi bruge et billede som max må være 3 måneder gammelt, cpr-nummer til verificering af din ansættelse, dine bank oplysninger til lønudbetaling, samt fremviser en ren straffeattest som max må være 30 dage gammel.

Når vi har godkendt dig som hjælper, kan du herfra gå ind på rengøringsgiganten.dk og indsætte dine tilgængelige arbejdstider og geografiske områder via postnumre.

Fast timeløn på 155 kr. pr. time.

Rengøringsgigantens platform stiller ikke rengøringsmidler og udstyr til rådighed. Det skal kunden selv sørge for at have, så du som hjælper kan udfører opgaven tilfredsstillende.

Du har pligt til at deltage i informations mødet ved indkaldelse, så du får et overordnet indblik i konceptet . Først når du har deltaget og afleveret en ren straffeattest, vil du blive godkendt.

Vores krav til dig.

Du skal være indforstået med at dit telefon nummer er på siden, så kunden har mulighed for at kontakte dig og aftale nærmere i forhold til en booking.

Du skal være fyldt 18 år.

Du skal have en ren straffeattest.

Du skal have en mobil telefon som kan modtage og sende SMS'er, og som kan give dig adgang til til din side på websitet.

Du skal have opsat mail funktion på din mobil telefonen, da det er et vigtigt redskab i forhold til at være hjælper.

Hvis kunden ønsker at se en børne-attest på dig, indhenter Rengørings Giganten Aps børne-attesten for kunden og fremviser den til kunden, hvorefter den destrueres. Grunden til dette er, at hvis der er børn tilstede under 15 år, når du som hjælper er i hjemmet, har kunden lov til at bede om denne.

Du forpligter dig til at accepterer og udføre, alle de opgaver som kommer til dig via rengøringsgiganten.dk, ud fra de oplysninger som du er oprettet under din profil vedrørende valg af ledige arbejdstider og arbejdsområder.

Opgaver der kommer ind mellem kl.8.00 og kl.16.00 på hverdage, skal accepteres inden for to timer, ellers sendes opgaven videre til en anden hjælper.

Når du er færdig hos en kunde, skal du gå ind i systemet og afslutte opgaven. Herefter registrerer portalen at opgaven er udført, og viser timer til aflønning til din konto. Udbetaling den anden mandag i hver påbegyndt ny måned.

Du siger også ja til at modtage opkald, sms-er og mails med diverse informationer til dig som hjælper hos Rengøringsgiganten.dk 

Vedr. Udførelse af rengøringsopgaver og andre opgaver.

Det er kunden der bestemmer, hvad de ønsker hjælp til. Opgaverne kunne være rengøring, tage opvasken, feje gårdspladsen, trappevask, tømme kattebakken, hjælpe med oprydning m.m. Det kan også være at kunden ønsker, at i sammen skal løse en opgave og der forventer vi at du er samarbejdsvillig. Der kan også være kunder som har nogle ønsker der ikke stemmer overens med dine evner, så sig fra på en pæn måde.

Rengøringsvejledning.

Læs altid først etiketten på rengøringsprodukterne hos kunden inden du går i gang. Er du i tvivl kontakt da kunden, eller lad være med at bruge rengøringsmidlet. Det er vigtigt at du bruger de rigtige rengøringsmidler, på de forskellige overflader.

Husk du kun skal gøre rent i de rum, som kunden ønsker rengjort.

Støv aftørring: Alle vandrette flader aftørres med en fugtig klud. Husk at flytte eller løfte genstande op, og aftørre under dem og ikke udenom dem.

Spejle: Pudses med vinduesrens og aftørres med tør klud/viskestykke. Er der ikke vinduesrens, så brug en våd klud uden sæbe og tør efter. Ved et stort spejl opnås et godt resultat, ved at bruge en vinduesskraber i stedet for en tør klud.

Støvsugning: Flyt genstande ud fra væggen og hjørner, hvis det er muligt og støvsug bag dem. Støvsug under senge, sofaer, reoler m.m. hvor det er muligt.

Gulvvask: Brug kun det anviste rengøringsmiddel og følg vejledningen på produktet. Overdoser ikke med sæben, for meget sæbe medføre striber og fedtede gulve. Dette giver dig ekstra arbejde, i form af ekstra afvaskning og eftertørring af gulvet. Hellere for lidt sæbe end for meget. Gulvene må ikke efterlades drivvåde. Det har ingen gulve godt af, og det vand som efterlades indeholder sæbe og snavs og efterlader pletter.

Badeværelse: Alle vandrette flade aftørres, spejl pudses. Håndvasken rengøres med klud og svamp. Kalk fjernes fra armatur og bundstykke/prop. Det gøres bedst ved at bruge kalkfjerner/wc-rens, som påføres armatur og bundstykke/prop og lad virke 2-5 min. Skrub med svampen, og tør efter med en tør klud/viskestykke så det skinner og ikke er stribet. Toilettet rengøres udvendigt med fugtig klud, toiletbrættet aftørres også med fugtig klud. HUSK kluden fra rengøring af toilettet, ikke må bruges andre steder pga. bakterier. Indvendigt rengøres toilettet med wc-rens og toiletbørste. Brug ikke wc-rens eller kalkfjerner hvis materialet er marmor. I bruseområdet fjernes hår fra risten. Armatur og rist afkalkes, samme fremgangsmåde som ved rengøring af håndvasken.

Evt. glaslåge i brusekabine, her påføres også kalkfjerner/wc-rens med en svamp, skyl efter og aftørre med tør viskestykke/vinduesskraber.

Grundig rengøring af bruseområde: Ved brug af kalkfjerner på fliser, skal disse først mættes med vand. Flisevægge rengøres med svamp, påført kalkfjerner/toiletrens, lad virke 10 min. Skrub på fliser og i fuger til snavs/kalk er væk, efterskyl med vand .

MARMOR i badeværelse, her er det vigtig du kun anvender de anviste rengøringsmidler, som er beregnet til disse overflader. Findes deikke bruges kun universal rengøringsmiddel. 

Pudsning af vinduer: Brug universal rengøringsmiddel i vandet. Bruge altid en ren klud, og brug en vinduesskraber til at fjerne vandet fra glasset. Tør evt. vand og striber væk med et viskestykke. 

Når rengøringen er slut, er det vigtig at du går en runde i boligen/virksomheden for at tjekke at du har husket alle de aftalte rengøringsopgaver. Genstande skal stå på deres vante pladser og gulvmåtter lægges på plads, når gulvet er tørret. 

En rigtig god reminder til dig: Start støvsugning og gulvvask der hvor du skal ud af boligen, altså i forgang eller bryggers. Læg evt. måtter til side, når du vasker gulvet. Når du så er færdig er gulvet ved udgangen tør, og du kan lægge måtterne på plads igen. 

Utilfreds kunde:

Skulle kunden mod forventning ikke være tilfreds med ydelsen/rengøring som du har udført, vil du blive kontaktet af kunden. I skal sammen finde en løsning på problemet, og du har pligt til at rette op på dine fejl eller hvis du har glemt at gøre noget som aftalt.

Skulle I ikke kunne nå til enighed, sender kunden billede dokumentation til os sammen med sin klage. Vi vil ud fra disse billeder vurdere sagen, samt tage kontakt til kunden. Skulle vi vurdere at kunden har ret i sin klage, vil vi tilbage betale hele eller dele af afregningen til kunden. Dette betyder dog også, at du vil blive trukket i din udbetaling med det tilsvarende beløb.

Husk at et godt samarbejde og en positiv kommunikation gavner dig som hjælper.

Ved sygdom eller udeblivelse: 

Hvis du bliver syg skal du kontakte kunden hurtigst muligt, og lave en ny aftale. Du kan også bede kunden om, at booke en anden hjælper. Du skal også gå ind og ændre på din side, at du ikke er til rådighed. Det er dig, der har ansvaret for at du og kunden finder en tilfredsstillende løsning. Har du en nøgle til kunden, er det dit ansvar at aflevere den igen. 

Udebliver: Du fra opgaven uden gyldig grund, vil du blive fjernet fra portalen. Du skal vide at kunden har forpligtet sig til at kontakte os via portalen, og oplyse om udeblivelsen. 

Udbetaling for udført arbejde: 

Det er dit ansvar at registrerer, at den bookede rengørings opgave er blevet udført. Dette gøres umiddelbart efter at du forlader hjemmet eller virksomheden, inde på din side. 

Glemmes dette, kan duikke blive lønnet for udførelsen af opgaven. Det er sådan systemet registrer dine timer, trækker beløbet fra kunden og sender dem videre til afregning. 

Det er dit ansvar, at rengøringsgiganten altid har det rigtige registrerings nummer og konto nummer til din bank. Således udbetaling af løn for udførte og afsluttede rengøringsopgaver, altid sker til rette konto. Skulle du få nyt registrerings nummer og konto nummer, skal det opdateres på din side mindst 72 timer før udbetalingen, som finder sted den anden mandag i hver måned. 

Skulle du komme til et hjem, hvor du ikke kan løse opgaven pga. f.eks. manglende rengøringsmidler, udstyr eller at hjemmet flyder. Således det ikke er muligt for dig at gøre rent som kunden har ønsket, skal dette dokumenteres med billeder og sendes til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Billederne må aldrig vises offentlig eller til andre. Så snart du har sendt dem til os, har du pligt til at slette dem igen senest 48 timer efter de er taget. 

Belønning fra kunder med stjerne: 

Kunden får via sms mulighed for at bedømme dit arbejde, 1- 5 stjerne. Jo flere tilfredse kunder, jo mere arbejde til dig. 

Dig og kunden: 

God kommunikation mellem dig og kunden er det vigtigste redskab til at i begge får en god oplevelse og at der ikke opstår nogle misforståelser. Denne kommunikation sker bedst ansigt til ansigt, som regel første gang du kommer i hjemmet eller i virksomheden. Her bliver du introduceret for de ønsker kunden har til din rengøring, og efterfølgende på sms eller telefonisk kontakt. Er du i tvivl så spørg om du har forstået opgaven korrekt, eller om der er specielle rengøringsprodukter/remedier der kræver ekstra opmærksomhed. Fremtidige kontakt til kunden, vil højst sandsynligt foregå på SMS. 

Vi forventer at du besvarer en SMS henvendelse fra en kunde indenfor to timer, såfremt kunden henvender sig til dig mellem kl.8.00 og kl.16.00 på hverdage. Derfor skal du tjekke din telefonen ca. hver anden time, i dette tidsrum. 

 God kommunikation og samarbejde, skaber tilfredse kunder og giver samtidig dig et godt ry som en dygtig hjælper der er anbefalelsesværdig. 

Administration af hjemmesiden varetages af Rengørings Giganten Aps, CVRnr. 40173250, Grundtvigs Alle 107, 6700 Esbjerg, mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.